ο κόσμος του wes

Εάν χρειαζόταν να υποδείξουμε τον κατεξοχήν υπεύθυνο για την έκρηξη της indie κομεντί στα ’00s, ο Wes Anderson σίγουρα θα φιγούραρε ψηλά στη λίστα. Η γραφή του είναι τόσο ιδιαίτερη και το σύμπαν του τόσο προσωπικό που στα ’00s έκανε για τις κομεντί, ό,τι ο Tim Burton για τη χαριτωμένη τρομάρα στα ’90s. To βλέπουμε σε ταινίες όπως το Napoleon Dynamite, το Juno ή ακόμη και το Little Miss Sunshine. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως μπορούμε να τον μισήσουμε για όλες τις δήθεν ανεξάρτητες παραγωγές που βλέπουμε σήμερα με το τσουβάλι και έχουν μετατρέψει σε indie κλισέ όλα τα μικρά πράγματα για τα οποία λατρέψαμε τον Άντερσον (βλ. ιδιόρρυθμους και ελαφρώς δυσλειτουργικούς χαρακτήρες που φοράνε τα ίδια ρούχα σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, καίρια χρήση της μουσικής με vintage soundtrack, παιδιά που συμπεριφέρονται σαν μεγάλοι και το αντίθετο).
Ο Wes είναι ξεχωριστός γιατί στον πυρήνα της τόσο αύταρκους αισθητικής του υπάρχει ένα γλυκό παράδοξο: από τη μια είναι ένας γητευτής ονείρων, ένας μηχανικός παραγωγής αυτού του ιδιότυπου μίγματος παραξενιάς και φάρσας. Ταυτόχρονα, επιβάλλει ένα σκηνοθετικό όραμα αντονιονικών διαστάσεων, που εκδηλώνεται στις μετρημένες ερμηνείες, το εξαιρετικά ελεγχόμενο σκηνικό περιβάλλον και την υπολογισμένη με ακρίβεια χιλιοστού mise-en-scene. Η ισορροπία ανάμεσα στις δύο αυτές ροπές είναι υπόθεση εξαιρετικά εύθραυστη και ο σαραντάρης πλέον Anderson μοιάζει να το γνωρίζει καλά. Από το θεατρικό Rushmore μέχρι τους λογοτεχνικούς Tennenbaum και τις απόλυτα φιλμικές Υδάτινες Ιστορίες, ο Wes Anderson βρίσκει οχήματα που εξυπηρετούν και εξυπηρετούνται από το σχεδόν αυτιστικό του στυλιζάρισμα και είναι γι’αυτό που δεν γίνεται βαρετός ή ασφαλής.
Θα τον συγχωρούσαμε όμως ακόμη και τότε γιατί αγαπάει τόσο τους χαρακτήρες του που έχει δημιουργήσει για αυτούς ένα αυθύπαρκτο παράλληλο σύμπαν – είτε αυτό είναι ένα σχολείο, ένα καράβι ή η απόλυτη φιλμική εκδοχή μιας Νέας-Υόρκης-χωρίς-όνομα.
* Το βίντεο προέρχεται από το site του /Film και τη σειρά τους [the films of] ενώ το κείμενο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 215 του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, στο κομμάτι για τα «31 πράγματα που σημάδεψαν τη δεκαετία».
Advertisements

About Press Office

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x

Αναρτήθηκε στις ΣΙΝΕΜΑ

Μόνιμος σύνδεσμος

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Οι νυχτες στο Twitter

  • H χρωματική «λιακάδα» στις ταινίες του Μισέλ Γκοντρί! #cinemagazine fb.me/6QqQFUk7D 10 hours ago
  • Κρίστοφερ Πλάμερ «μέσα», Κέβιν Σπέισι «έξω». Κυκλοφόρησαν τα updated πόστερ για το «Όλα τα Λεφτά» του Ρίντλεϊ Σκοτ: goo.gl/4e2FSp 11 hours ago
  • Αυτοί είναι σούπερ ήρωες! Ο Jack-Jack και η «απίθανη» οικογένειά του επιστρέφουν το καλοκαίρι κι έχουν teaser.... fb.me/2peFqaGo3 11 hours ago
  • Το πληθωρικό «Μπεν Χουρ» του Γουίλιαμ Γουάιλερ, η χολιγουντιανή υπερπαραγωγή που κέρδισε 11 Όσκαρ, εκτόξευσε την... fb.me/8XpzBhOUv 11 hours ago
  • Κρις Χέμσγουορθ & Κέιτ Μπλάνσετ. Θεοί και Θεές της Marvel συναντιούνται σε συνδυασμούς άσπρου/μαύρου για λογαριασμό… twitter.com/i/web/status/9… 12 hours ago

Νυχτες Πρεμιερας τελεια τζι αρ

Ημερολογιο

Μαΐου 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Απρ.   Ιον. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Αρέσει σε %d bloggers: