Είδαμε «Tο Κορίτσι με το Τατουάζ»

Ο Φίντσερ τα κατάφερε.

Το «Κορίτσι» του είναι εδώ – και πραγματοποίησε μόλις την πρώτη ελληνική δημοσιογραφική προβολή του. Είστε έτοιμοι για μερικές καυτές – non spoiler λεπτομέρειες;

– Καταρχάς, στη φιντσερική διασκευή λέμε ΝΑΙ! Η ιστορία ήδη φαινόταν κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Αμερικάνου auteur και ο ίδιος φρόντισε να μην διαψεύσει τις προσδοκίες. Και αυτή τη φορά στο επίκεντρο μπαίνει μια εμμονική αναζήτηση, η σαπίλα ενός συστήματος και η ίδια η διαδικασία της κινηματογραφικής δημιουργίας.

-ΝΑΙ λέμε επίσης και στην σκοτεινή ατμόσφαιρα και τον καταιγιστικό ρυθμό και βεβαίως στον- αναμενόμενο και διαφημισμένο- ερωτισμό.

-Που σημαίνει: αν διερωτάστε για την λεσβιακή σκηνή, ας λέμε ότι είναι εξαιρετική. Για την ακρίβεια είναι δύο σκηνές. Μια στο μπαρ και μια στο κρεβάτι (κι εδώ σταματούν οι λεπτομέρειες…)

-Η εμμονική αναζήτηση πάντως έχει στόχο ένα σίριαλ κίλερ. Ο Φίντσερ παθιάζεται και τον κυνηγά με τον ίδιο τρόπο που κυνήγησε και τον «Ζόντιακ» το 2007. Ο αληθινός εκείνος δολοφόνος δεν βρέθηκε ποτέ, τώρα ποιος είναι ο δολοφόνος; (όσοι ξέρουν ας το βουλώσουν…)

– Το φιντσερικό «Κορίτσι» είναι διασκευασμένο στο πνεύμα και όχι στο γράμμα του προηγούμενου σεναρίου. Ελευθερίες έχουν δοθεί τόσο στην πλοκή όσο και στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων – προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης δυνατής ολοκλήρωσής τους.

– Η Λίσμπεθ της Ρούνεϊ Μάρα και ο Μπλόμκβιστ του Ντάνιελ Κρεγκ δίνουν τα ρέστα τους, σε δύο φοβερά ελεγχόμενες ερμηνείες.

– Η ελαφριά προφορά όλων των ηθοποιών – καθώς η ταινία εκτυλίσσεται όλη στη Σουηδία – όχι μόνο δεν ενοχλεί, αλλά αντίθετα επιβάλλεται από την έμφαση που δίνει ο Φίντσερ στον τόπο καταγωγής της ιστορίας του και την ψυχοσύνθεση των ηρώων.

– Το φιλολογικό υπόβαθρο του βιβλίου του Λάρσον (και του σουηδικού φιλμ) όχι μόνο διατηρείται στο ακέραιο, αλλά τονίζεται ακόμη περισσότερο η υπόγεια σήψη μιας ευημερούσας κοινωνίας. Ο Φίντσερ πετυχαίνει αβίαστα αυτό που υπόσχεται: ψάχνει για σκελετούς μέσα στην ντουλάπα- ή μάλλον κάτω από το άσπιλο χιόνι.

-Αλληγορικό δηλαδή; Κατά κάποιο τρόπο ναι. Η Σκανδιναβική ευημερία εξάλλου, χτίστηκε πάνω σε ένα χωράφι με σκελετούς: ναζιστικό παρελθόν, μεσαιωνικά άσυλα (τα είδαμε πρόσφατα στο «Βασιλιάς σε μια Κόλαση») και αληθινοί νεοναζί όπως ο παρανοϊκός νεαρός του Όσλο.

Advertisements

About Press Office

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x

Αναρτήθηκε στις tgwtdt

Μόνιμος σύνδεσμος

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Οι νυχτες στο Twitter

  • Βίντεο: Η γεωμετρία στα πλάνα του Νίκολας Ρεφν, μια αναλυτική συλλογή σκηνών από τις ταινίες του που αναδεικνύουν... fb.me/8SnkQFwzk 6 hours ago
  • A bit of madness is key! Ξεκινήστε τις πρόβες! Η παγκόσμια περιοδεία του «La La Land» κάνει στάση στην Ελλάδα:... fb.me/3qKB6PPR4 7 hours ago
  • Παράλληλα κινηματογραφικά σύμπαντα. «Στάσου Πλάι Μου» (Stand By Me, 1986) του Ρομπ Ράινερ και «Stranger Things»... fb.me/93eaeVp79 8 hours ago
  • Στα τέλη της δεκαετίας του 90, όταν ξεπετάχτηκε στα «Φόβο Ενστίκτου» και «Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας»,... fb.me/3NWfmginm 9 hours ago
  • Οι Νύχτες Πρεμιέρας έρχονται και σας θέλουμε μαζί μας! #aiff #aiff23 fb.me/8anrTInWL 10 hours ago

Νυχτες Πρεμιερας τελεια τζι αρ

Ημερολογιο

Ιανουαρίου 2012
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ.   Φεβ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Αρέσει σε %d bloggers: