Οι Εραστές που Μένουν Ζωντανοί

lovers

Στην τελευταία του ταινία, το «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί», ο Τζιμ Τζάρμους έκανε μια μικρή «βαμπιρική επανάσταση». Μια ταινία για τα βαμπίρ, η οποία στην την ουσία ανατρέχει στον κινηματογράφο (την κατ’ εξοχήν βαμπιρική τέχνη), αναζητά τους αυθεντικούς κώδικες του, τους διαστρέφει (αυτό δεν κάνει πάντα;) και εν τέλει τους ξαναφτιάχνει από την αρχή.

Ο Τζάρμους λέει την ιστορία του ξαναγράφοντας την Ιστορία. Παρωδεί την τραγικότητα της. Χλευάζει το σοβαρό με χιούμορ και υπονομεύει το χιούμορ με σοβαρότητα. Ισχυρίζεται, για παράδειγμα, ότι ο Ελισαβετιανός συγγραφέας Κρίστοφερ Μάρλοου (Τζον Χερτ) είναι ακόμη ζωντανός, είναι βαμπίρ και επιπλέον έχει γράψει και όλα τα έργα του Σαίξπηρ.

Παρακολουθώντας την ταινία έχεις την αίσθηση ότι ακόμη και ο τίτλος της αναφέρεται στο σινεμά (και κατ’ επέκταση στον εαυτό του). Μένει δηλαδή ζωντανός ακριβώς επειδή είναι εραστής αυτής της απόκοσμης, μυστικής και εξαίσια μαγευτικής τέχνης. Μιας τέχνης, η οποία- κατά τον Τζάρμους- ούτε αρχή έχει ούτε τέλος, αλλά  διατρέχει τις εποχές, εκτίθεται σαν σπείρα και συστρέφεται ακτινοβολώντας.

Την ώρα που οι δυο ερωτευμένοι ήρωες της ταινίας ακούν στα προπατορικά ονόματα Αδάμ (Τομ Χίντλστον) και Εύα (Τίλντα Σουίντον), ο ίδιος καταφεύγει στα πολυκαιρισμένα στερεότυπα των βαμπίρ για να τα καταστρέψει. Την ώρα που η μουσική χαρτογραφεί τα σώματα και ορίζει το πλαίσιο της νύχτας, αυτός κινηματογραφεί μουσικά για να βγάλει τους ήρωές εκτός πλαισίων και ορίων. Την ώρα που κάθε καθωσπρέπει συνάδελφός του πάει για ύπνο, αυτός βγαίνει βόλτα με τα βαμπίρ και αναμετράται με το απόκοσμο και το «από αλλού φερμένο».

Την ώρα της νύχτας αυτός την κάνει μέρα.

Το «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί», που κυκλοφορεί από την 1η Ιανουαρίου και στην Ελλάδα, δεν κρατάει μυστικά. Είναι ολόκληρο ένα μυστικό. Και γι’ αυτό χρησιμοποιείται ως τέτοιο. Και γι’ αυτό πρέπει να ιδωθεί ως μυστικό και να προστατευθεί από αυτούς που θα θελήσουν να το εκθέσουν στο υπερβολικό φως της ανάλυσης και να το σκοτώσουν.

Όταν το δείτε θυμηθείτε τον έρωτα των Εραστών που μένουν ζωντανοί ανά τους αιώνες, όπως τα βαμπίρ και όπως ο κινηματογράφος. Θυμηθείτε τους Εραστές που κρύβουμε όλοι μέσα μας και κυρίως τους Εραστές που μετασχηματίζουν σε Δώρα τους Έρωτές τους- αυτούς τους διαρκώς ωκύπτερους ροκάδες των άστρων, όπως είναι και ο Τζιμ Τζάρμους.

Ορέστης Ανδρεαδάκης

Advertisements

About Press Office

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x

Αναρτήθηκε στις Uncategorized

Μόνιμος σύνδεσμος

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Οι νυχτες στο Twitter

  • Βίντεο: Η γεωμετρία στα πλάνα του Νίκολας Ρεφν, μια αναλυτική συλλογή σκηνών από τις ταινίες του που αναδεικνύουν... fb.me/8SnkQFwzk 5 hours ago
  • A bit of madness is key! Ξεκινήστε τις πρόβες! Η παγκόσμια περιοδεία του «La La Land» κάνει στάση στην Ελλάδα:... fb.me/3qKB6PPR4 6 hours ago
  • Παράλληλα κινηματογραφικά σύμπαντα. «Στάσου Πλάι Μου» (Stand By Me, 1986) του Ρομπ Ράινερ και «Stranger Things»... fb.me/93eaeVp79 7 hours ago
  • Στα τέλη της δεκαετίας του 90, όταν ξεπετάχτηκε στα «Φόβο Ενστίκτου» και «Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας»,... fb.me/3NWfmginm 8 hours ago
  • Οι Νύχτες Πρεμιέρας έρχονται και σας θέλουμε μαζί μας! #aiff #aiff23 fb.me/8anrTInWL 9 hours ago

Νυχτες Πρεμιερας τελεια τζι αρ

Ημερολογιο

Δεκέμβριος 2013
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Αρέσει σε %d bloggers: